tiistai 13. helmikuuta 2018

Olen eläinrääkkääjä

Nyt meni yli ymmärryksen.

Miten ihmiset on somessa niin kamalan KAMALIA toisilleen. Mä en ihan tosi jaksa ollenkaan, mulla hajoaa pää koko vitun sosiaaliseen mediaan aivan täydellisen totaalisesti.
Mikä oikeus jollain ihmisellä on oletuksien ja parin lauseen perusteella tehdä päätelmiä toisen elämästä tai toimintatavoista ja jakaa niitä ajatuksia JULKI FAKTANA ?! Toihan on ihan suoranaista nettikiusaamista ja mustamaalaamista. Jestas kun en olisi ollut niin heikkohermoinen ja poistanut koko julkaisua, että olisin ottanut ne screenshotit talteen ja vakka tehnyt sen riskoilmoituksen.
ALkaa mennä joidenkin ihmisten henkikökohtainen viha ( en tiedä miksi ) nyt todella yli.
Tuntematon ihminen tulee julkisesti tarinoimaan ja mustamaalaamaan mua  MIKSI?????
Mitä ihmettä mä olen sanonut ja tehnyt niin pahasti väärin että joku tuikituntematon haluaa mulle tieten tahtoen aiheuttaa pahaa mieltä.
Mä en todellakaan tosissani ymmärrä ihmisten some käytöstä. Empä usko että yksikään sanoisi mulle samoja asioita kasvotusten....


Homma lähti tästä :

Kirjotin fb:n '' Etsitään/tarjotaan - hoitopaikkaa koiralle ja muille lemmikeille'' sivustolle että

'' Haluisko joku tampereelta ottaa 1.5v labbismix nartun päiväksi max kahdeksi hoitoon, koska minulla on niin kova päänsärky, että en kykene koiraa lenkittelemään.''

Heräsin aamuyöllä kahdesti niin rankkaan pääkipuun , että vedin 800 mg särkylääkettä ja herätessäni pääkipu oli taas todella kova ja vedin aamupalaksi panacodin.
Koiran aamupissatuksesta ei tullut mitään, päätä jyskytti niin kovaa että jokainen liike oli helvettiä.
Vaikka päänsärkylääke helpottaa hetkellisesti, totesin että on aktiiviselle koiralle parempi touhuta jonkun kanssa joka jaksaa ja itse kykenen kunnolla lepäämään, ja ties vaikka joutuisi lähtemään sairaalan päivystysjonoon tai olla monia tunteja tutkimuksissa, jos tuo kipu pamahtaa taas kun lääkkeiden vaikutus hiipuu.

NIin joku surkean elämän omaava sankari päätti tulla kirjoittamaan julkisesti
'' Kannattaisikohan sinun luopua koirastasi , koska se on aina hoidossa, sinulla ei ole varaa ruokkia sitä, eikä viedä eläinlääkäriin ja karkailee kokoajan ja sinua ei kiinnosta jos se kuolee, etkä kouluta eroahdistusta pois.''

Eli tällaisen päätelmän oli sitten mun jostain 2 vuoden aikaisista päivityksistä tehnyt.
Mä myönnän että mulla ei lähes ikinä ole varaa koiran eläinlääkäriin.
Koska olen työtön, lottotiedoton ja eläinlääkäri maksut ovat todella kalliita. Useasti joudun nähdä paljonkin vaivaa löytääkseni esim. lääkärin josta saan laskulle ilman luottotietoja, kuskin joka vie meidät lääkäriin ja useasti joudun etsimään tuttavapiiristäni ihmisen joka ottaa ell laskun nimiinsä tai maksaa sen lääkärin, jonka maksan sitten takaisin.
Koira on saanut AINA hoitoa kun on sitä tarvinnut. Keinolla millä hyvänsä.
Ja silloin kerran kun mm. oli tosi kyseessä, kun raukan peräsuoli pullahti ulos, kiikutin koiran samantien lääkäriin ja leikkaukseen tietäen että en välttämättä saa rahoja maksaa sitä lääkäristä pois ja en nää lastani enään ikinä.
ELi koiraani en koskaan jätä hoitamatta ja aina keksin rahat jostain että koira saa hoitoa.
Tämäkö on syy että minulla ei saisi olla koiraa ?
Kyllähän minä tiedän että pitäisi olla joko vakuutus tai säästötili koiran ell kuluillle, mutta tässä tämänhetkisessä tilanteessa se ei ole mahdollista.
Miksi otin koiran ? - No empä osannut silloin kuvitella että jäisin sormia napsauttamatta kahdestaan koiran kanssa ja kantaisin siitä yksin vastuuta.
Me otettiin entisen avopuolisoni kanssa koira kahdestaan ja exäni mm. maksoi eläinlääkärit, jotka maksoin sitten takaisin, sekä hän maksoi puolet koiran kuluista.

Olen kerran luopunut koirasta elämäntilanteen vuoksi ja sain siitä aivan KAMALAT somehuudot, että miksi mä annan rakkaani pois heti kun elämä vähän pyörittelee.
JA nyt mä saan huudot siitä että miksi mä en anna koiraani pois kun mulla ei ole tarpeeksi rahaa.
Eli hetkellisen elämäntilanteen takia pitäisi oma rakas lapsi heittää poies kun esine ?
Kertokaahan nyt sitten kumpi on pahempi, koska mä en todellakaan enään tajua.

Ja ''koira on aina hoidossa'' ?!? mitä persettä nyt ihmiset OIKEESTI. ELi koska just mun hoitopäivityksiä on ollut ko ryhmässä eniten ja niihin on juuri kiinnitetty huomiota ja varmaan tasan ja siksi koska mulla on paljon somevihaajia muutenkin mitkä eivät kestä mun radikaaleja mielipiteitä ja ovat aina joka päivityksessä tahallaan provosoimassa ja mustamaalaamassa jotta avaisin suuni ja muut ihmiset voisivat yhtyä heidän mielipiteeseen siitä kuinka paska ihminen olen.

Myönnän että Bonita oli kesällä useaan otteeseen hoidossa ja kerran jopa ihanan oloinen hoitopaikka ihmoitti kesken mun reissua että koira pitä hakea välittömästi pois, koska pissasi hiekkalaatikolle? ja söi heidän kengän...
Olihan se joo aika rumbaa ulkomailta käsin etsiä sitten ihmistä joka hakisi sen paikasta A , veisi sen kotiin ja vielä kattoisi sitä loppu loman ajan.
Erosin toukokuussa lopullisesti , eli kesäni oli aika villi ja halusin elää, matkustaa ja juhlia , enkä itkeä itseäni jokayö uneen stadin kaksiossani.
Joten kyllä, koira oli hoidossa silloin useasti.
Seuraavan kerran sitten joulukuussa 4 päivää pakollisen syyn takia, koska olin sairaalassa.
Eli jos jonkin mielestä koirani nyt kärsii ja elsu on tehtävä niin TEHKÄÄ.
Mä todellakin haluan viranomaisten kanssa naureskella sille miten joku ihminen tekee eläinrääkkäyksestä ilmoitusta sen takia että mun koira on ollut hoidossa.
Noi hoitokerrat on kyllä todella vähäisiä ja monien ihmisten koirat on kyllä todella paljon enemmän hoidossa.
Eli mulla ei ole oikeutta omistaa koiraa koska en ole sen kanssa 24/7? ja mulla on omakin elämä.
En tiennytkään että koiran omistaminen vaatii 24/7 365 läsnäoloa.

Moni ihailee sitä miten onnellinen mun koira oikeestaan on. Se reissaa mun kanssa maailmaa, saa juosta ulkomailla vapaana kun taivaanlintu maatiloilla jahdaten variksia.
Se reissaa mun kanssa suomea, juoksee vapaana joka päivä, kesästä talveen tekee mun kanssa viikottain retkiä laavuille/kodille yms. Olen työttömyyden takia lähes kokoajan sen kanssa, kolutaan päivittäin metsäreissuja ja käydään koirapuistossa.
Elelee viikkoja vaelluksilla oikeen todellista koiran elämää.
Ja nyt joku kehtaa väittää mua eläinrääkkääjäksi ja paskaksi omistajaksi koska haluan koiralleni aina parasta, kuten aktiivisen hoitopaikan silloin kun en ole itse kykeneväinen hääräämään sen kanssa niin paljoa kun se tarvitsee.

Koirallani on aina ruokaa. Nappuloita, piimää , kananmunaa koiranmakkaraa/jauhelihaa sekana.
MInulla on aina varaa ostaa sille ruokaa. Mutta myös se on totta että minulla ei valitettavasti ole varaa mihinkään 10e 1 kg ''super food, allergic free, 100%meat , all vitamins included'' pusseihin, koska mä saan kuukaudessa 485e , joska jää laskujen jälkeen käteen 300, syön itse paskaa ja useasti jääkaapissa loistaa vaan lamppu. Mutta koska rakastan koiraani, sillä on aina ruokaa ja se on aina ensisijainen kaikessa.
Eli kyllä , syötän koiralleni kaupan paskaruokaa ja kuun alussa kun rahaa tulee tilille, ostan eläinkaupasta parasta ja sekotan sitä kaupan paskaan, jotta saisi koko kuukauden ok laadukasta nappulaa.

Koira karkaa aina?
Joo, koira on karannut kahdesti. Kolmesti , jos mukaan lasketaan se että koira lähti karhunkierroksella samassa laavussa nukkuneen ja illan meidän kanssa viettäneen pojan perässä rukalle, eikä hoksannut enään miten tulla takaisin.

Äitillä koira karkasi kerran pihasta, koska äiti asuu omakotitalossa ja koira on useasti hänen tupakka seuranaan pihassa ja pysyy siinä nätisti, tällä kertaa  koira kuitenkin lähti seikkailemaan ja oli pari tuntia poissa, kunnes autolla etsiessään löydettiin se naapurin PIHA AITOJEN SISÄLTÄ?! Mistä se raukka ei enään päässyt pois, vaikka oli yhdestä rakosesta sinne itsensä saanut.
Toisen kerran koira taisi karata tosa syksyllä vesilahden metisässä, kun näki jäniksen ja lähti perään.
Bonita kulkee lähes päivittäin remmittä ja ei kyllä harrasta karkailua.
Se on omaa epähuomiota ollut nuo kaksi kertaa.

Koira kärsii eroahdistuksesta ja sairastui kun söi pöydältä?

Joo se on syönyt pöydältä asioita. mm. Suklaakakun, piimäkakun, roskiksen, ja xylitol paketin ja 100 pastillia, suklaalevyn ja vaikka mitä.
KOSKA SE ON AHNE LABBIS ja sillä on tylsää.
SIitä ollaan opittu, ei enään herkkuja pöydilleja koiralle yksinoloksi tekemistä.Nykyään se tosin nukkuu sohvalla kaikki yksinolot.

Että joo, nämä oman surkean elämän omaavat sankarit, jotk yrittää jostain aivan ihmeellisestä syystä mustamaalata mua ja keksiä tarinoita, niin seuraavalla kerralla laitan teidän nimet julki sekä rikosilmotusta eteenpäin.
Mulle riitti.

Ja pliis, tehkää se elsu. Loppuupahan ainakin toi sosiaalisne median provo ja kiusaaminen.
Mikä saakeli ihmisiä vaivaa ihan oikeasti.

T. Yks eläinrääkkääjä ja sen kärsivä koira jolle pitää välittömästi elsun kera etsiä uusi koti.
Vapaaehtoisia??

Mä haluaisin tosissani lähteä meneen somesta joka aiheuttaa mulle joka päivä paskaa, mutta hitto kun mä tarvitsen sitä niin moneen asiaan, kun olen siellä vuosia jo ollut....
Facebookissa pitäis olla joku raja että millasta jengiä sielä saa ja ei saa olla. Joku filtteri idiooteille jotka face poistais pilaamasta ilmapiiriä. Amen.

Tässä muutama vaaratilanne elsua varten :

    (Koira vaarassa, voi hukkua tai syödä metsän marjapensaasta sopimatonta. Käärmekin voi pistää)


 
( Koira välittömässä vaarassa, hyppää keppi suussa puun yli, voi kaatua ja tukehtua keppiin.)


































 
( Koira vapaana tulen äärellä, voi myös hypätä makkaraan ja makkaratikku voi lävistää kurkun)
 
(  Koira veneessä, voi hypätä ja osua mahdollisesti veneen potkuriin )
 



































( Koiralla muovinen tuoppi suussa, saattaa purra rikki ja tukehtua muovin palasiin, tai astua niihin)
 ( Koira vaarassa, parkkipaikka alue, joku saattaisi ajaa yli. Myös koira saattaisi juosta poron perään, ja poro saattaisi potkaista.)
 ( Koira vaarassa, saattaisi hypätä uistimeen joka lävistäisi sen kurkun , myös mahdollisuus syttyä palamaan nuotiossa)
 ( Koiran vaaratilanne. Muta saatta joutua silmiin yms nenään, korviin ja aiheuttaa tukosta)
 ( Koira välittömässä vaarassa. Saattaa tukehtua tai heinä voi viiltää vaikka silmän puhki!!!!)


 ( Koira on vaarassa kytkemättömänä. Voi jäädä auton alle tai kotka voi napata mukaan, käärmekin voi purra. Tai iti voi viinipullollisen jälkeen laiminlyödä sen hoidon.)
 ( Koira todellisessa vaarassa !!! Kurkkii kallion reunalta ja voi pudota järveen, osua kiveen ja kuolla!!!!)
 ( Vaara tilanne, koira kytkemättä VW metissä)
 ( Koira saattaa tukehtua, ellen jo kurista sitä kuoliaaksi)
 ( Koira kävelee jäällä, voi hukkua)

Ollos hyvä, elsua odotellessa.

1 kommentti:

  1. Ihmiset on idiootteja. Jos olisin koira niin olisin mielelläni Bonita, harva koira saa viettää noin mielenkiintoista elämää! Kateelliset jauhaa paskaa, kun omaa elämää ei ole.

    VastaaPoista